Hoe kan ik jou helpen?

Wat ik doe met Go Forwards valt onder te verdelen 4 pilaren. Ik bouw websites & webshops voor lokale ondernemers, kleine zelfstandige & starters. Ook ontwerp ik logo’s & bedenk ik huisstijlen. Deze huisstijl vertaal ik door op alle gewenste producten. Van een bedrijfskaartje tot vlaggen. Van briefpapier tot de belettering van bedrijfsvoertuigen. Alle soorten vormgeving. Daarnaast creëer ik social media content. De kracht van social media is gigantisch. Ten slotte begeleid ik ook ondernemers in een SEO of SEA traject. Je hebt een goede website, maar de bezoekers blijven nog uit. Waar ligt dit aan? Ik analyseer jouw website-data, bepaal de pijnpunten, en kom met een plan van aanpak zodat jouw website beter scoort in Google. 

1

Websites & webshops 

Een website of webshop. De meeste ondernemers beseffen hoe belangrijk het is. En toch is het voor veel ondernemers echt een struikelblok. Dat begrijp ik ook wel. Want ondernemers hebben veel algemene kennis over ondernemerschap, in de breedste zin van het woord. Daarom ben je ook ondernemer geworden. Alleen een website is in dat opzicht toch anders. Daar komt namelijk veel technische kennis bij kijken. Iets wat een ondernemer dus niet snel zelf zal uitzoeken, omdat er gewoon veel tijd in kruipt. En die tijd, die heb jij eigenlijk al te weinig.

Het niet moeilijker maken dan nodig. Een kunst waar veel websitebouwers nog wat van kunnen leren. Ja, websitebouwers weten ook dat ondernemers die zelf een website maken in de minderheid zijn. En daar maken ze misbruik van. Buitenproportionele prijzen, valse beloftes, fancy verkooppraatjes, oplopende oplevertijden en al kers op de taart een website die eigenlijk na 2 jaar alweer aan vervanging toe is. Het maken van een goede website is niet moeilijk. Wanneer je kennis van zaken hebt & weet wat er allemaal mogelijk is binnen bepaalde budgetten kom je niet voor verrassingen te staan. Een website die aansluit bij jouw onderneming, binnen het afgesproken budget en zonder onaangename verrassingen. Dat is wat ik doe. Ik vat ‘m nog even samen:

2

Ontwerp & Vormgeving 

Begin je nog maar net? Of is jouw onderneming wel eens toe aan een nieuwe, frisse stijl? Dan kan een nieuw logo al veel doen! Ben je al tevreden over jouw logo, maar weet je niet goed hoe je nu die website, bedrijfskaartjes of andere promotiematerialen moet aanpakken? Op basis van jouw logo kunnen wij een huisstijl definiëren. Deze huisstijl zullen wij dan weer doorvertalen naar tal van verschillende uitingen zoals…

3

Social media 

Social media is de dag van vandaag niet meer weg te denken. Het is een onderdeel van ons leven geworden. Alle mensen, jong en oud, spenderen de laatste jaren vele uren per dag op social media.

Jij als bedrijf kan hier veel voordeel uithalen. Zo kun je namelijk direct communiceren met jouw doelgroep. Wanneer jij op regelmatige basis de aandacht trekt op Facebook, Instagram of LinkedIn met een organisch bericht blijft de doelgroep jouw naam onthouden. Zonder veel moeite bereik je honderden mensen. Je bindt ze aan jouw merk.

Ik help meerdere bedrijven en evenementen met hun social media strategie. Wie willen we bereiken? Welke boodschap gaan we gebruiken? En hoe komt dat er dan uit te zien? Vaak hebben we het dan over organische berichten, maar soms adverteer ik namens deze bedrijven ook op Facebook, Instagram of LinkedIn. Adverteren op social media is relatief goedkoop, en de targeting-methodes zijn ook heel specifiek. Een voorbeeld: Ik wil alle vrouwen bereiken die tussen de 25 en 35 jaar oud zijn, in een straal van 25 km rond de kerktoren van jouw stad of dorp wonen en die als hobby dansen hebben. Dat is de kracht van adverteren op social media.

4

SEO & SEA 

Een mooie website hebben is één ding, maar een website hebben die gevonden kan worden is minstens even belangrijk. En dan kunnen SEO & SEA interessant zijn. SEO staat voor Search Engine Optimization, en SEA staat voor Search Engine Advertising.

SEO: Jouw website kan er voor een bezoeker geweldig uitzien. Maar wanneer Google het hier niet mee eens is, ga je al snel ergens onder in de zoekresultaten verdwijnen. En dat is iets wat niemand wil. Tijd, moeite en geld in een website steken en vervolgens niet gevonden worden. Met SEO zal jij door een éénmalige investering hoger in de zoekresultaten komen te staan, en dan zullen de extra websitebezoekers vanzelf volgen.

SEA: Veel ondernemingen verkrijgen een groot deel van de klanten via online kanalen. Vaak hebben we het dan over webshops, maar zeker ook over ondernemingen die hun omzet niet direct online genereren. Denk bijvoorbeeld maar aan horecazaken of bedrijven die een dienst aanbieden. En dan kan SEA, ook wel betaald adverteren in Google de oplossing zijn. Wij helpen je graag met het opzetten van een SEA campagne met de juiste zoekwoorden. Vervolgens zullen wij deze campagne ook voor je onderhouden indien gewenst. Omdat SEA best een complex onderwerp is, geven wij graag persoonlijk extra uitleg. Laat dus gerust wat weten!

Naast Go Forwards ben ik werkzaam als online marketeer. SEO en SEA behoren daar tot mijn dagelijks takenpakket. Met Go Forwards focus ik mij vooral op websites. Met mijn vaste baan is dat SEO, SEA en het optimaliseren van bestaande websites.